Hyötypelillä (serious game) tarkoitetaan peliä, joka on suunniteltu ensisijaisesti muuhun kuin viihdekäyttöön, kuten markkinointiin, tiedottamiseen, opetukseen, perehdyttämiseen, toiminnan kehittämiseen tai terveyden edistämiseen.
Peliteknologian ja pelinomaisten elementtien hyödyntäminen viihdepelisektorin ulkopuolella on viime vuosina ollut kasvavan kiinnostuksen kohteena. Virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden ratkaisujen povataan lähitulevaisuudessa yleistyvän tuntuvasti eri toimialoilla ja tuovan mukanaan kilpailuetua ja tehokkuutta. Myös kansalaiset ja julkisen sektorin toimijat ovat hyötypelisovellusten hyödyntäjiä.
Projektitoiminnassa olemme keskittyneet soveltamaan virtuaalitodellisuutta, peliteknologiaa ja hyötypelejä opetukseen, perehdyttämiseen, turvallisuuden lisäämiseen, teollisuuden käyttökohteisiin sekä markkinoimiseen ja tiedottamiseen.