Tutkinto: Liikunnanohjaaja (AMK) ja Liikuntatieteiden maisteri (LitM)
Opintojen laajuus: 330 op
Opintojen kokonaiskesto: n. 5,5-7 vuotta
Hakuaika: Erillishaku 1.-15.4.2025
Tutkinto: Insinööri AMK tai Tradenomi + Liikuntatieteiden maisteri (LitM)
Opintojen laajuus: 330-360 op
Opintojen kokonaiskesto: n. 5,5–7 vuotta
Hakuaika: Erillishaku järjestetään parillisina vuosina
Liikuntateknologian koulutuspolku urheilijoille ja valmentajille mahdollistaa kaksoisuran Kajaanin ammattikorkeakoulun ja Jyväskylän yliopiston Vuokatin liikuntateknologian yksikön yhteistyönä. Tällä koulutuspolulla opiskelet liikunnanohjaaja AMK-tutkinnon tai insinöörin tai tradenomin tutkinnon (tekniikan ala) sekä liikuntatieteiden maisterin tutkinnon JYU-Vuokatissa. Voit hakeutua myös Vuokatti-Ruka urheiluakatemian jäseneksi, joka antaa sinulle etuja, tukipalveluita ja mahdollisuuden suorittaa akatemiaopintoja osaksi korkeakoulututkintoasi.
Koulutuspolku on ensisijaisesti suunnattu tavoitteellisille urheilijoille ja valmentajille. Koulutus sopii myös urheilu-uransa päättäneille urheilijoille ja valmentajille.
Liikunnanohjaajan koulutuspolun laajuus on kokonaisuudessaan 330 opintopistettä sisältäen liikunnanohjaaja AMK-tutkinnon (210 op) ja liikuntatieteiden maisterin tutkinnon (120 op). Tekniikan alan koulutuspolun laajuus on kokonaisuudessaan 330-360 opintopistettä sisältäen tietotekniikan tradenomi AMK-tutkinnon (210 op) tai insinööri AMK-tutkinnon (240 op) sekä liikuntatieteiden maisterin tutkinnon (120 op).
Liikunnanohjaaja AMK:
Opiskellessasi liikunnanohjaajaksi sinusta tulee liikunta-alan asiantuntija erilaisiin koulutus-, suunnittelu- ja kehittämistehtäviin.
Tieto- ja viestintätekniikan insinööri, Peliteknologia ja älykkäät järjestelmät:
Opinnoissa suuntaudut älykkäisiin järjestelmiin tai peliteknologiaan. Pääset perehtymään laite- ja ohjelmistotuotannon kehitysketjuun käytännön tasolla ja tutustut uusimaan teknologiaan.
Tieto- ja viestintätekniikan insinööri, Datasta tekoälyyn:
Tieto- ja viestintätekniikan datasta tekoälyyn koulutuksessa otat haltuun koko ketjun datan keräämisestä ja jalostamisesta aina tekoälyä hyödyntävien palveujen toteuttamiseen. Pääset myös kehittämään erilaisia tekoälyyn pohjautuvia ratkaisuja ja järjestelmiä.
Tradenomi, tietojenkäsittely, Peliala:
Pelialalla opinnot on sidottu vahvasti tekemiseen: pääset tekemään oikeita peliprojekteja alkaen suunnittelusta aina pelin julkaisuun saakka. Voit valita suuntautumiseksi peligrafiikan, peliohjelmoinnin tai pelituottamisen.
Tradenomi, tietojenkäsittely, Datacenter:
Datacenter -opinnoissa saat käytännön eväät niin backend -devaajaksi pelialalle kuin supertietokoneen ylläpitäjäksi. Opintojen aikana pääset hyödyntämään myös KAMKin omaa supertietokonetta sekä konesalia.
Konetekniikan insinööri:
Konetekniikan insinööriopinnoissa on käytännönläheinen ote. Useiden mielenkiintoisten suuntautumisvaihtoehtojen joukosta voit valita mm. robotiikan, virtuaalituotannon tai kaivannaistekniikan.
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan insinööri:
Rakennustekniikan opinnoista saat laajat perustiedot rakennusten suunnittelusta, kunnossapidosta ja rakennusfysiikan ilmiöistä. Suuntautumisvaihtoehdoksi voit valita muun muassa puurakentamiseen.
Lisätietoja koulutuksen sisällöstä
Projektipäällikkö / Projektikoordinaattori
Ritva Mikkonen / Essi Fonselius
Sähköposti: ritva.s.taipale(at)jyu.fi / essi.fonselius(at)kamk.fi
Puhelin: 040 6621330 / 040 626 5316
Lisätietoja hakemisesta
KAMK Hakijapalvelut
Sähköposti: hakijapalvelut(at)kamk.fi
Puhelin: +358 44 710 1648