KAMIT Helpdesk saavutettavuusseloste

KamIT Helpdesk saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua https://helpdesk.kamit.fi ja on laadittu / päivitetty 03.05.2021.
Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää kriittiset saavutettavuusvaatimukset, muutamin poikkeuksin ja seuraavien havaittujen kehityskohteiden myötä:

  • Värit ja kontrastit
  • Osittaisia puutteita tekstivastineissa (kuvat, linkit, painikkeet)
  • Osittaisia puutteita tekstivastineissa (otsikointi/teksti sama kuin tekstivastine)
  • Osittaisia puutteita tekstien koossa ja alleviivauksissa
  • Osittaisia puutteita syöttökenttien nimikkeissä (label-tieto)
  • Vierekkäiset linkit vievät samaan URL-osoitteeseen (rakenteellinen ominaisuus järjestelmässä)
  • Osittaisia puutteita kielimäärityksissä
  • Osittaisia puutteita valikko- ja otsikkorakenteissa, valikoiden navigointi näppäimistön avulla puuteellinen (Broken ARIA menu)

Teemme kehitystyötä epäkohtien korjaamiseksi.

Yhteystiedot ja palaute

Otamme mielellämme vastaan palautetta tämän sivuston saavutettavuudesta. Voit ottaa meihin yhteyttä seuraavilla tavoilla:

  • Sähköposti: saavutettavuus(a)kamk.fi

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta palvelun ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000